Saturday, November 7, 2009

akan ku abadikan slamenyer..



da 3 thun lebih berlalu...
tp kenangn nie masih segar lg dlm ingatan ku...
jam 3pg..waktu itu aku bru pulang dr pusat karaoke..
org blnje la...aku ikot je...huhuhu...
smpai je aku kt rumah..aku terlihat seekor anak kucing didpn pntu...
kesiannyer...sejuk la kucing tu...da la comel...aku cbe mngmbil anak kucing tu...
tp ye lari...mmm...mgkn takot kot tngok mke aku yg grng nie...xpe la...aku pon msuk ke dlm umah...tp...
aku brase kasihan pd anak kucing itu...cehhh...cm tulis dalam novel lak en...hahahaha.
aku pon kluar semula...mencari anak kucing itu...dlm keadaan yg samar2...jeng3...
hahaha...
nmpk bijik mate je...anak kucing 2 nyorok kt rak kasut..aku tau ye tkot..aku pn cbe pujuk ye..."miau..mari la kt angah..angah nie bkn org jahat la...cian miau..sejuk kt luar nie..." hahahaha....xlme pas 2.... yess....huhuhu aku berjaye memujuk seekor anak kucing...satu rekod bru yg aku da ciptakn...huhuhu
anak kucing 2 mcm mgerti je pe yg aku ckp en... mak aku pnh ckp...haiwan nie ye leh
bce prasaan org...kan3??
huhuh...tp aku percaye...
aku pon amik ar anak kucing 2 bwk masuk...lupe nk bgtau...malam 2 ujan...
cian ank kucing 2 da la ujan en...
baby..mari la cni..angah nk cite sesuatu...setiap ari mcm 2 la aku..
mnje kn adik bru...huhuhuh...anak kucing 2 aku bg nme baby...
semenjak kehadiran baby dlm idup aku...
aku semakin ceria...
walaupun ye seekor kucing...
tp pd aku...ye lebih dri itu...
ye la tempat luahkan masalah, suka, duka aku...
dan ye lak seolah- olah fhm pe yg aku ceritakan...
ye xpernah lari ble aku bercerita...dan mate ye..
sentiase menatap mke aku...
bby...angah rindukan baby...
ble pagi sebelum prgi skolah...
bby mesti da tnggu kt pintu...
tnggu untuk dicium...
mnjenye baby kn??
begitu jgk mse aku blik..
pernah aku pergi camping slme seminggu...
dan dlm mse 2 baby pon asyik termenung je..xbrape sht..
mgkin sbb terlalu rindukan aku...
pulang je aku dri camping...
trus aku cri baby...xdpt aku nk ceritakan cm ne prasaan rindu aku kt baby...
tp...mse aku pulang 2...
baby da xbrape sht...
badan ye yg dlu gemok..
semakin kurus...
tp manjenye xbrubah...
aku nmpk sngt sinar keceriaan dri mte baby slpas dpt bertemu dngn aku...
tp sume 2 xlme...
setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
setiap awal pasti ada akhirnya...
begitu la aku ngn baby...
kucing yg telah aku anggp seperti manusia...
sygnye aku pd ye da mcm adik...
baby pergi meninggalkan aku wt slamenyer....
pada jam 5 pg....
sedang aku lena dlm buaian mimpi...
baby muncul dlm tidur ku...
"angah..baby sygkan angah...tp, baby mesti pergi...da smpai msenye untuk baby pergi..."
blom sempat aku nk berkate ape2...
byangan bby dlm mimpi aku semakin menjauh....
aku terjage...
aku mencari dimane baby aku...
baby...dimane syg...
mari la tdo dngn angah...
puas aku mencari...
x jumpe...
tibe2...
aku terdengarkn suare kucing yg seperti dalam keadaan skit...
suare 2 datangnye dri luar rumah...
baby.....!!!!
knpe nie??
aku lihat mulutnye berdarah...
kakinye xmampu untuk berdiri....
dri kesan yg aku lihat..jauh baby mengesot untuk balik ke rumah...
dlm xsdar...perasaan sebak, sayu sedih mengusai aku...
xmampu rsenye aku menahan sebak...
xtermampu aku untuk terus menahan sedih ku ini...
aku peluk baby...
baby...jgn tinggalkan angah....baby....jgn tinggalkan angah....
airmata yg aku cbe tahan xmampu lg aku teruskan,...
baby pergi wt slamenye dlm dakapan aku....

baby....walaupn baby telah lme pergi...
baby akan ttp trus segar dlm ingatan angah...

angah rindukan baby..........................................

No comments: